کاشت مو و غذای مفید برای موی سر

کاشت مو و غذای مفید برای موی سر

کاشت مو و غذای مفید برای موی سر

کاشت مو

کاشت مو و غذای مفید برای موی سر که خیلی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی در بدن ما هستند که کمبود آنها باعث  تغییرات ظاهری و حتی ریزش موها می‌ شود…

بسیاری از مردم گمان می‌کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید است در حالی که ساقه مو بافت مرده‌ای است…

باید آنچه تقویت‌ کننده بدن و اعضای مختلف آن است را بخورید تا جذب شود و به استفاده مفید برسد. موهای ما نیاز دارند تا علاوه بر شست‌وشو و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از شامپوهای مناسب برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. مصرف مواد غذایی زیر برای همه افراد به خصوص آنهایی که رژیم می گیرند، ضروری است:

۱ حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که برای رشد و سلامت موها لازم‌ هستند. این مواد نه تنها سرشار از پروتئین‌اند (که لازمه رشد موهاست) بلکه دارای ‌آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین باعث شکننده‌شدن موها می‌شود.

۲ شاید خیلی از مردم نتوانند تصور کنند خشکباری مانند گردو و بادام و پسته چقدر می تواند روی سلامت موها تاثیر داشته باشد. افرادی که موهایی نرم و شکننده دارند، می‌توانند خشکبار بیشتری مصرف کنند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می‌توانید برای ضخیم‌تر شدن و درخشندگی آنها خشکبار استفاده کنید.

خشکبار سرشار از ماده سلنیوم (ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر) است و موجب سلامت موها می‌شود. مغزها همچنین منبع روی هستند و کمبود روی در بدن باعث ریزش موها می‌شود.

۳ گوشت مرغ و انواع ماکیان حاوی پروتئین است. کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین‌هایی که کیفیت خوبی ندارند، باعث شکنندگی و ضعف ساختمانی موها و حتی تیره‌شدن آن می‌شود. گوشت مرغ همچنین سرشار از آهن است و همان‌طور که گفتیم، آهن برای تقویت موها لازم است.

۴ تخم‌مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است و به دلیل اینکه ماده بیوتین و ویتامین B12 هم دارد، یک ماده مغذی برای رشد موهاست.

۵ سعی کنید برای صبحانه بیشتر از نان تهیه‌شده از گندم و جو مصرف کنید. غلات به دلیل اینکه دارای روی، آهن و ویتامین‌های گروه B هستند، موهایتان را تقویت می‌کنند.

کاشت مو www.iranhair.net